Nu har du muligheden for at blive frivillig til et af verdens største badminton events. Som frivillig
får du muligheden for at opleve verdens allerbedste badmintonspillere på tæt hold, samtidig med
at du får et stort arrangement på CV’et. Som frivillig får du fuld forplejning under din/dine vagter
og du får muligheden for at deltage i en stor frivillig komsammen fest om lørdagen. Hvis du har
arbejdet i mere end 10 timer i løbet af ugen, vil du få betalt spisning og drikkelse til
komsammen. Der er mulighed for selv at vælge hvilken afdeling du gerne vil arbejde indenfor
samt hvilke dage. Arbejdsopgaverne er beskrevet inde på portalen, men du kan også læse mere
om dem nedenfor.
Arrangementet afholdes fra den 18.-23. oktober 2022.
Tilmeld dig via link på OBK’s hjemmeside og Facebooks side eller via mail.
I forbindelse med tilmeldingen registreres du i Badminton Danmarks database, så alle frivillige er samlet i én overskuelig database. Denne database benyttes da alle frivillige skal registreres jf. persondataloven.
Det er Pernille Borup og Michael Nielsen der står for vagtplanen, kommunikation og information til alle jer frivillige, i samarbejde med Badminton Danmark.
I kan tilmelde jer som frivillige hjælpere via dette link: http://volunteer.badmintonplayer.dk/
HUSK at have følgende informationer klar:
- Fulde navn
- Fødselsdato
- Telefonnr.
- Mailadresse
- Om de er medlem af OBK
- Den/de dag(e) du vil have en vagt
- Et billede digitalt til at oploade (OBS. Navnet på billede må ikke indeholde æ,ø,å)
- Trøje str. (skriv det i kommentarfeltet)
Kontrol og sikkerhedsvagt
Kontrol står for at lukke tilskuere ind til (billetkontrol), samt kontrollere at der ikke kommer
personer ind på områder, de ikke har adgang til. Her er det vigtigt at have et godt overblik og
kunne håndtere situationer med adgangsforhold.
Setup
Setup er det alt hvad der foregår på gulvet. Opsætning af spillehal, træningshal, udenoms lokaler
osv. Alt skal sættes op og laves lækkert, som således kan bidrage til at Tv-seere og tilskuere mv.
kan få en særlig oplevelse. Vi anbefaler at man ikke har dårlig ryg el. lign, da fysisk arbejde ikke kan
undgås.
Service
Service står for behandlingen af de mange spillere, frivillige og VIP´s som er til stede. Vi tager os af
alt fra servicering ift. frugt / kaffe / kage / vand til VIP’s, dommerborde, spiller lounge osv. til
klargøring af mødelokaler, osv. En opgave for den servicemindede, som kan overskue mange
forskellige småopgaver.
Tolke
Vi skal bruge tolke til interview i hallen, da mange spillere primært taler eget sprog, som ift.
mediebrug med fordel kan oversættes til primært engelsk til brug for dialog med mellem de
mange badmintoninteresserede i verden (der er tale om asiatiske sprog som: japansk, kinesisk,
indonesisk og koreansk).
Aktiviteter, Kids Zone og maskotter
Her er en masse aktiviteter for børn og voksne, alle skal hygges om og der holdes øje med at alt
foregår i god tone mv. Der skal hjælpes ved autografskrivninger, konkurrencer, lege osv.
Og går du med en drøm om at være inde i en af maskotterne, så er det også under børnerummet
du skal melde dig. Ænderne er Badminton Danmarks maskotter og de skal være med til at skabe
god stemning under kampene i hallen; dvs. man må gerne kunne lave lidt sjov og ballade som and!
Transport
Alle gæster skal hentes og bringes til og fra Odense. Så hvis du kan lide at køre bil og agere
chauffør, er dette opgaven for dig. Der er brug for folk der kan stå standby på udvalgte dage, men
også dem der kan tage planlagte ture på både almindelige som sære tidspunkter af dagen/natten.
Hvad får du ud af at være frivillig:
Vær med til at hjælpe OBK og oplev samtidig verdens bedste badmintonspillere på nært hold i
Danmarks største internationale badmintonevent!
Hvis du er frivillig over 10 timer, har du adgang til Denmark Open alle dage – der er også mulighed
for at deltage i frivilligfesten lørdag d. 22. oktober.
Yderligere spørgsmål eller hjælp til tilmelding til Denmark Open kontakt venligst:
- Pernille Borup Jensen (Frivilligkoordinator Denmark Open): pernille@ogf.dk og tlf. 5047 0360
- Michael Nielsen (Kontrol): michael@ogf.dk og tlf. 2925 1880
- Jonathan og Christopher (Transport): joc@destinationfyn.dk og chj@destinationfyn.dk