DANISA DENMARK OPEN presented by VICTOR

Danisa Denmark Open presented by VICTOR afholdes i Odense i efterårsferien. Der er tale om en af de helt store turneringer med høj status blandet verdenstoppens bedste spillere.

32 af verdens bedste spillere/par i hver kategori samles for at dyste om æren og titlen i Odense, som er havnet i meget fint selskab sammen med de øvrige byer, der arrangerer Super Series turneringerne: Seoul, Kuala Lumpur, Birmingham, Basel, Singapore, Jakarta, Changzhou, Tokyo, Paris, Shanghai og Hong Kong.

Læs mere på http://www.denmarkopen.dk/

Frivillig hjælper?

Ønsker du at være frivillig hjælper til Denmark Open og komme helt tæt på de største badmintonstjerner, kan du tilmelde dig her: http://volenteer.badmintonplayer.dk/

I forbindelse med tilmeldingen registreres du/I i Badminton Danmarks database, så alle frivillige er samlet i én overskuelig database. Denne database benyttes da alle frivillige skal registreres jf. persondataloven. Det er gruppelederen fra de forskellige områder, der står for vagtplanen og anden kommunikation og information til alle jer frivillige.

Opgaver ved Denmark Open

Herunder kan du få et overblik over de mange forskellige opgaver, som der skal løses til Denmark Open, og hvor du har mulighed for at hjælpe:

Kontrol og sikkerhedsvagt

Kontrol står for at lukke tilskuere ind til BD-events (billetkontrol), samt kontrollere at der ikke kommer personer ind på områder, de ikke har adgang til. Her er det vigtigt at have et godt overblik og kunne
håndtere situationer med adgangsforhold.
Gruppeleder: Susanna Horstman – mail: susanna@suhregnskab.dk og Ulrik Jensen – mail: ulrik.steen@hotmail.com

Ænder

Ænderne er Badminton Danmarks maskotter og de skal være med til at skabe god stemning under kampene i hallen; dvs. man må gerne kunne lave lidt sjov og ballade som and! Så går du med en drøm om
at være inde i en af ænderne er det din chance.
Gruppeleder: Simone Uhre – mail: simone-mortensen@hotmail.com

Sekretariat og information

Arrangementets ansigt udadtil og vi er de første gæsterne møder. Her er gæst/spiller kontakt, og gode service- og sprogfærdigheder en fordel. Opgaverne er varierede, men er meget centreret omkring udlevering/oprettelse af ID-kort, udlevering af bolde, booking af træningstider etc.
Gruppeleder: Simone Uhre Mortensen – mail: simone-mortensen@hotmail.com

Service

Service står for behandlingen af de mange spillere, frivillige og VIPs som er til stede. Vi tager os af alt fra servicering ift. frugt / kaffe / kage / vand til VIP’s, dommerborde, spiller lounge osv. til klargøring af
mødelokaler, osv. En opgave for den servicemindede, som kan overskue mange forskellige småopgaver samtidig.
Gruppeleder: Palle Svendsen – mail: palleogsanne@gmail.com

VIP

Som frivillig i VIP, står du får servicering (vand, vin osv.) af VIP-gæsterne og let vedligeholdelse af rummet.
Her skal du være servicemindet og være god til at konversere med gæsterne.
Gruppeleder: Torben Fahrenholz – mail: torben.fahrenholz@mail.dk

Setup

Setup er det alt hvad der skal sættes op af spillehal, træningshal, mødelokaler osv. Alt skal sættes op og laves lækkert, som således kan bidrage til at tv-seere og tilskuere mv. alle kan få en særlig oplevelse. BD anbefaler at man ikke har dårlig ryg el. lign, da fysisk arbejde ikke kan undgås.
Gruppeleder: Ane Møller – mail: info@eandsport.com

Transport

Alle gæster skal hentes i Billund Lufthavn samt i Aarhus og bringes til Odense, så hvis du kan lide at køre bil og agere chauffør, er dette opgaven for dig. Der er brug for folk der kan stå standby på udvalgte dage, men også dem der kan tage planlagte ture på både almindelige som sære tidspunkter af dagen /(’natten’).
Gruppeleder: Laura Basler – mail: laubc@erhvervshusfyn.dk

Læge

Du skal være uddannet læge, for at kunne varetage opgaven som læge. Her vil din opgave være at undersøge, diagnosticere og behandle spillerne både ifm. kamp og efterfølgende.
Gruppeleder: Michael Hardt – mail: mh-m@dadlnet.dk

Fysioterapeut

Er du uddannet fysioterapeut eller snart færdig på dit studie, kan du være med til at hjælpe spillerne med forskellige ting. Der er brug for hjælp både ifm. kamp og efterfølgende.
Gruppeleder: Thomas Ahler – mail: thomas@ahler.dk og Behnam Liaghat – mail: bliaghat@health.sdu.dk

Tolke

Vi skal bruge tolke til interview i presserummet efter finalerne, da mange spillere primært taler eget sprog, som ift. mediebrug med fordel kan oversættes til primært engelsk til brug for dialog med og mellem de mange badmintoninteresserede i verden (primært asiatiske sprog som f.eks. kinesisk, japansk, koreansk osv.)
Gruppeleder: Jacob Landtved – mail: jacob@eandsport.com

Guide

Som guide kan du bruge / øve dine sprogfærdigheder. Vi skal bruge guider til at tage imod spillere og deres officials i lufthavnen, samt være kontaktperson i løbet af ugen.
Gruppeleder: Jens Buck-Jensen – mail: jens.buck@yahoo.dk

P-vagt

Vi skal bruge folk til at stå vagt ved parkeringspladsen og guide biler hen til nærliggende parkeringspladser.
Denne opgave er primært i tidsrummet 12.00-20.00.
Gruppeleder: John Thrane – mail: john.thrane@outlook.dk

Udmeldingen fra Badminton Danmark til frivillige til Danisa Denmark Open 2020

OBK har fået råderet over et begrænset antal billetter til hver dag, som må deles ud til jer frivillige. Derfor gælder følgende i år:

  • Pt. har vi i OBK 25 gratis billetter dagligt til de første dage til alle frivillige, som man kan forsøge at få adgang til, når man er færdig med dagens vagt.
    • Man kan kun hente én billet til sig selv, hvis der er flere tilbage til den pågældende dag.
    • Man SKAL nemlig have en fast plads (et sæde) i hallen, det er et krav i myndighedernes anbefalingerne.
  • Herudover ser vi dagligt, om der er mulighed for flere billetter. Det gør vi løbende hver aften ved at se, hvor mange af de solgte billetter der er i brug den pågældende aften. Er der billetter, der ikke er brugt, kan vi måske lukke lidt flere ind og se badminton.
    • I hverdagene kan I tidligt om aftenen henvende jer i sekretariatet/champ office for at høre, hvordan det ser ud med billetmulighed på dagen, om der er blevet frigjort nogen.
    • I weekenderne kan I et par timer efter første kamp henvende jer i sekretariatet/champ office for, at høre hvordan det ser ud med billetmuligheder på dagen, om der er blevet frigjort nogen.
  • Vi kan ikke garantere, at der er ledige billetter hver dag, men hvis der er, bliver I som frivillige ved Denmark Open højt prioriteret. Det eneste, vi kan sige med sikkerhed er, at fredag er der ikke mulighed for badminton med mindre man har købt en billet for længe siden.

Derudover lyder anbefalingerne fra Badminton Danmark at:

Alle bedes være opmærksomme på myndighedernes generelle anbefalinger ift. at begrænse Covid-19 smittespredning.

  • Anbefalingerne er også ophængt alle steder i hallen.
  • Husk at være ekstra opmærksom på de mindste sygdomstegn

Yderligere skal det nævnes at frivillige i følgende grupper bærer værnemidler ved ophold i hallens og stadions lokaler, dog skal disse gruppen ikke testes:

  • Kontrol (mundbind)
  • Setup-folk (mundbind)
  • Halfolk (mundbind)
  • Service (mundbind)
  • Sekretariat (mundbind)
  • Chauffør (mundbind) 
  • Guider (mundbind)

Fysio og læger skal testes for Covid-19 smitte ved ankomst og bærer værnemidler ved ophold i Hallens og Stadions lokaler.

Mulighed for at se badminton under ens vagt:

Der er vagter for frivillige i kontrol- og setup-grupperne, hvor der er mulighed for at se badminton noget af tiden på ens vagt. Hvis man ønsker dette, kontakt da Susanna Horstman susanna@suhregnskab.dk (kontrol) eller Ane Møller info@eandsport.com (setup).

Det er meget beklageligt at alle Jer frivillige, der yder en kæmpe indsats ikke får mulighed for at se badminton i år, men Badminton Danmark er nødt til at følge myndighedernes retningslinjer ift. COVID-19.

Odense Badminton Klub håber på jeres forståelse og sætter stor pris på jeres indsats!

Yderligere spørgsmål angående Denmark Open og Denmark Masters kan henvendes til:
Simone Uhre Mortensen (eventansvarlig i OBK): simone-mortensen@hotmail.com, tlf. 60125779
Jacob Landtved (medarrangør): jacob@eandsport.com, tlf. 53 60 05 35